close
Making Love Out Of Nothing At All – 空中補給

I know just how to whisper,
and I know just how to cry;
I know just where to find the answers;
and I know just how to lie.
I know just how to fake it,
and I know just how to scheme;
I know just when to face the truth,
and then I know just when to dream.
And I know just where to touch you,
and I know just what to prove;
I know when to pull you closer,
and I know when to let you loose.
And I know the night is fading,
and I know that time's gonna fly;
and I'm never gonna tell you everything
I've got to tell you,
but I know I've got to give it a try.
And I know the roads to riches,
and I know the ways to fame;
I know all the rules
and then I know how to break 'em
and I always know the name of the game.
But I don't know how to leave you,
and I'll never let you fall;
and I don't know how you do it,
making love out of nothing at all

(Making love)
out of nothing at all,

Every time I see you all the rays of the sun
are streaming through the waves in your hair;
and every star in the sky is taking aim
at your eyes like a spotlight,
The beating of my heart is a drum, and it's lost
and it's looking for a rhythm like you.
You can take the darkness from the pit of the night
and turn into a beacon burning endlessly bright.
I've got to follow it, 'cause everything I know, well it's nothing till I give it to you.
I can make the runner stumble,
I can make the final block;
And I can make every tackle, at the sound of the whistle,
I can make all the stadiums rock.
I can make tonight forever,
Or I can make it disappear by the dawn;
And I can make you every promise that has ever been made,
And I can make all your demons be gone.
But I'm never gonna make it without you,
Do you really want to see me crawl?
And I'm never gonna make it like you do,
Making love out of nothing at all.

(Making love)
out of nothing at all

先前在電視上看到他們這首歌的MV

或許吧 他們的友情和歌詞打動了我…

悶悶的 但我不難過
不知道為什麼
總覺得這是個解脫 也是個折磨
用折磨去形容 未免太誇張太渲染 乾脆用漠然吧

張曉風吧 在我閱覽某本書的時候
他問他的學生 愛的相反是什麼?
他的學生道 當然是恨啊!
他說 你們就這麼確定這個答案嗎?
他的學生卻一臉疑惑地看著老師

這時 老師說出了答案 “愛的相反不是恨 是漠然”

也對

這世上 不論是愛情友情親情..一大堆的情
最可怕非漠然莫屬

有愛 讓人感覺溫暖安全
有恨 讓人感覺寂寞怒火

上面都是有感覺的
最怕遇到的就是…遇到了 卻產生漠然 一點感覺也沒有

我並不常在網誌CO出別人的歌詞
既是抄襲 也為網誌帶來許多空洞的內容

在這裡CO出歌詞 是因為這首歌的部份 唱出了我的心聲
所以我想用我的語言去詮釋 不同於其他網誌的作法

我的朋友
曾告訴我
他跟她朋友之間的心結

他的朋友 在鬧翻之後
在網路上散撥謠言 網誌也打的亂七八糟
說我朋友怎樣怎樣…多不好多不好

我的朋友 也為此事煩惱很久
在路上遇到 對方竟然以”嗤”的一聲乾瞪著她

這種朋友 誰受得了?

不過 我朋友撐下來了

“時間是最好的醫生” 我相信這句話

後來
在一個朋友的口中聽見
他某天所吃的禮物 其實是那個對他極差的朋友做給她吃的

這很矛盾 對吧?

明明就已經互不相熟識

為什麼還會有這種舉動呢?

這些問題 留給他們解決
但在這裡面能看見
真正的友誼 時間只能埋沒它 不能摧毀它

就即使
被蓋了千年累積的砂
但它 不可置疑地 還是存在

今天小小跟我有了共同想法
“普通朋友 就是大吵 但是好朋友 就連瑣碎事情也要拿出來吵”

這我一直都很懷疑
好朋友就應該彼此容忍 為什麼說好朋友卻常吵架 而且是為了小事?

我追求這個答案
很久

但是只是看見自己和別人 一直在這個旋渦裡 無法自拔

於是 我反過來想
好朋友 真的該彼此容忍嗎?

或許 但也不一定

“Familiarity breeds Comtempt.” 親密生狎侮
這句話的意思是 親密到一個程度 會產生彼此攻擊的事情

這句話

到底是因為太親密 才有狎侮
還是親密生狎侮這件事情很正常 一般人都會?

我不知道 但我卻偏向後者

或許太近 就像近視眼看近物很清楚 看遠物卻很模糊
遠遠看 看到一個完美 走近一瞧 原來這跟當初看到的差很多

或許太近 就像寒冬的刺蝟一般 不能擁抱
因為會將彼此的刺刺傷另一個人

所以近視的人想到方法 寒冬的刺蝟也是一樣

站在剛剛好的地方看 這個人與完美不差很多
距離剛剛好的位置 不會刺傷 也不會覺得冷

親密生狎侮 到底是不是我想的這個意思呢? 此題無解


我有很多要學
我也有很多要改

我想學習別人的大肚子 我想學習別人的無腦
我知道這很難 但我要學習 因為

單純 只是不想 再傷害自己和別人

關於我 我知道好多好多 好多好多
但我卻不知道 你是如何 做到的?
唯獨不知道你知道的事情 我煩惱好久好久 好久好久
卻忽略 當初

我還是知道很多很多 很多很多
但有什麼用?


漠然 不是我想走的路
我想走的路 不是具體的 它很抽象 它很多元
因為我想走的路上 一直有我的好朋友們

不管多難走 多崎嶇 只要有你們 我的路就永遠沒有障礙


或許我還得再打一篇 傾吐出來 再把它鎖起來 把它丟到網誌深處
永遠永遠忘記



祝 ALL MY BEST FRIENDS



-END-
arrow
arrow
    全站熱搜

    斑馬 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()